Senin Renklerin Nedir?

Kendine bugün keyifli bir gün yaşamak için ne yaptın? Düşünüyorum… Ha evet öğrencilerimle müthiş Excel Programına temelden başlayıp, yavaş yavaş gözlerini en çok korkutan formüller konusuna giriş yaptım. Bunun neresi mi keyifli? Öğrencilerimin -kursiyerlerim demem daha doğru olacak-, konuyla ilgili yeni öğrendikleri bölümlerde gözlerinde gördüğüm o anlayan bakışlar, o kafa sallayışlar ve en güzeli de anlamadıkları yerde soru sorup anlayana kadar detaylarıyla tekrar ve tekrar anlatmamı istemeleri büyük keyif. Hele hele bir işlemi uygularlarken – “Hocam yaptım!”, – “Hocam oldu işte!” demeleri de yüzümü gülümsetiyor. İlk defa bilgisayar kullanmayı öğrenenler ise sanki yeni doğmuş bir yavru kediye bakar gibi, sevgiyle karşısındakini (bilgisayarı) izliyor, telaşlı bir şekilde de yapabileceğinin en iyisini (klavyeyi hızlı kullanmak, dosya açmak gibi) yapmak için uğraşıyor. Yapamadıklarında da üzülüyorlar. Bunu farketmek de güzel.

Seviyorum Excel’ i; hücreleri, hücre birleştirmeleri, eğer’ leri, yada’ ları. Bir mantıksal işlem yaparken =EĞER(VE(B3>=60;C3>=60);“BAŞARILI”;“BAŞARISIZ”) alınacak sonucu öğrencilerimin merakla beklemelerini. Kendilerine verdiğim bir uygulama ödevini dikkatle, en doğru biçimde yapmaya çalışmalarını.

Bugün kendini iyi hissetmek için ne yaptın? Kendisiyle yalnız kaldığında bunu düşünüyor insan, ben öyle yapıyorum mesela. Peki, buraya kadar her şey güzel, kendini iyi hissettin anladık; karşındaki kişi kendisine şunu sorabildi mi? Bugünü kendime yararlı buldum mu? Cevabı “evet” ise yarın dersini kaldığın yerden severek anlatabilirsin. Bunu her nasılsa öğrencilerinin sana karşı davranışlarından hissedebilirsin. Cevabı “hayır” ise kendine dönüp bir bakmalısın. Kendini eleştirip olumsuz yanlarını düzeltmelisin. Kendini bilmelisin en öncelikli olarak. Gerisi çorap söküğü gibi gelecektir nasılsa.

Yarın ben, öğrencilerim ve excel güzel bir gün geçireceğiz… Bol uygulamalı, çok hücreli…

Bir Cevap Yazın

